W bieżącym roku szkolnym szkoła nasza realizuje projekt edukacyjny „Poznawanie innych kultur kluczem do rozwoju uczniów” finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego. W ramach tego projektu w dniach od 11 do 17 października dwudziestoosobowa grupa uczniów klas drugich wraz z opiekunami przebywała w Grecji.
Szanowni Rodzice
Drodzy Uczniowie
W związku z wprowadzeniem przez rząd nowych zasad profilaktyki przeciw COVID-19, cały kraj został objęty strefą czerwoną, dlatego też
od 26 października 2020r. do 8 listopada 2020r. w szkołach ponadpodstawowych obowiązuje nauczanie zdalne.
20 października 2020 r. podczas II Subregionalnej Gali Wolontariatu w Siemiatyczach, organizowanej przez Stowarzyszenie „Centrum na Wschodzie” i Dekanalny Instytut Kultury Prawosławnej w Siemiatyczach odbyło się rozstrzygnięcie konkursu na najaktywniejszego wolontariusza. Kandydaci ubiegali się o nagrodę im. Łukasza Glinko. Wyróżnienie dostała między innymi uczennica naszej szkoły z klasy III A - Angelika Boruc.
W ramach projektu „Poznawanie innych kultur kluczem do rozwoju uczniów” grupa uczniów klas trzecich wyjechała do Grecji w dniach od 4 do 10 października. Nie był to wyjazd czysto „wakacyjny”. Każdego dnia odbywały się zajęcia, w ramach których uczniowie przygotowywali ulotki związane z Grecją. Kulturę tego helleńskiego kraju poznawali także zwiedzając jego urokliwe zakątki: Stary Panteleimon, wyspę Skhiatos, plażę Koukounaries, zamek w Platamonas oraz wąwóz rzeki Enipeas. Uczniowie mieli możliwość sprawdzić swoją znajomość języka angielskiego w sytuacjach codziennych oraz w czasie zajęć i odwiedzin w szkole greckiej w Katerini. Przygoda w Grecji na długo zostanie w pamięci i otworzy niejeden młody umysł na inne kultury.
Szanowni Rodzice
Drodzy Uczniowie
W roku szkolnym 2020/2021 szkoła nasza realizuje projekt edukacyjny „Poznawanie innych kultur kluczem do rozwoju uczniów”, realizowanego w ramach projektu „Ponadnarodowa mobilność uczniów”, finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Główne cele projektu to:
- rozwój kompetencji społecznych i interpersonalnych naszej młodzieży
- poszerzenie umiejętności posługiwania się językiem angielskim w kontekście edukacyjnym i codziennych rozmowach
- budowanie postawy otwartości i tolerancji wobec innych osób
- poznanie nowej kultury europejskiej oraz podwyższenie świadomości bycia Europejczykiem
- poznanie źródeł kultury greckiej i zaciekawienie uczniów jej elementami
- integracja i współpraca z uczniami szkoły PLATON
- rozwijanie kompetencji cyfrowych poprzez tworzenie i wykorzystanie nowych technologii i pomocy audiowizualnych oraz cyfrowych
We wtorek 13 października 2020 r. Martyna Kosk, uczennica klasy 2C, odebrała dyplom i nagrodę za zdobycie wyróżnienia w Wojewódzkim Konkursie Twórczości Plastycznej Dzieci i Młodzieży Szkolnej „Krajobraz Polski - Tradycje, Współczesność, Przyszłość” - Białystok 2020, zorganizowanym przez Kuratorium Oświaty w Białymstoku i Młodzieżowy Dom Kultury w Białymstoku. Jury doceniło Martynę za oryginalne podejście do tematu i precyzję wykonanego rysunku. Brawo Martyna!
Aleksandra Oleksiuk, uczennica klasy III A LO, zajęła I miejsce na etapie diecezjalnym w XV Międzynarodowym Konkursie Plastycznym pt. „Jan Paweł II w oczach dziecka” w kategorii szkół ponadpodstawowych. Organizatorami konkursu są Muzeum w Bielsku Podlaskim Oddział Muzeum Podlaskiego w Białymstoku oraz Wydział Katechezy i Szkolnictwa Katolickiego Kurii Diecezjalnej w Drohiczynie, pod honorowym patronatem m.in. Ministerstwa Edukacji Narodowej. Głównym celem konkursu było uczczenie św. Jana Pawła II z okazji 100 rocznicy jego urodzin.
Oli gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów.
13 października 2020r. w naszej szkole odbyła się uroczysta akademia z okazji Dnia Edukacji Narodowej. Tradycyjnie uroczystość rozpoczęto wprowadzeniem sztandaru szkoły i odśpiewaniem Mazurka Dąbrowskiego.
W tym roku szkolnym otrzęsiny uczniów klas pierwszych odbyły się w odmienny sposób niż w latach poprzednich. Rywalizacja polegała na przygotowaniu przez uczniów: piosenki o szkolnej tematyce (zgodnej z profilem klasy), ciekawego zdjęcia klasy oraz wykonaniu portretu wychowawcy klasowego. Komisja oceniła wykonane zadania. Największą ilość punktów uzyskały klasy: 1A i 1C. Za przygotowanie Otrzęsin odpowiedzialni byli uczniowie klasy 2C.