Niecodzienne lekcje

Niecodzienne lekcje mają za sobą uczniowie klasy IID, którzy wraz z opiekunami (panią T. Urbańską, panem K. Derehajło, panią A. Stypułkowską, panią  E. Iwaniak) uczestniczyli w zajęciach terenowych z przedmiotów: matematyka, fizyka, język angielski, język polski. Lekcje w terenie przeprowadzono we czwartek, 16 czerwca.

Klasa podzielona została na trzy kilkuosobowe grupy, które w trzech różnych częściach miasta badały natężenie ruchu oraz prędkość poruszających się pojazdów. Każdemu uczniowi przydzielono konkretne zadanie, np. sygnalizowanie rozpoczęcia pomiaru, pomiar czasu, zbieranie danych. Ponieważ w naszym mieście czwartek to dzień targowy, więc na brak ruchu ulicznego nie można było narzekać. Po badaniach uczestnicy zajęć udali się na siemiatyckie Hawaje, czyli na plażę nad zalewem, by tam w przyjemnych okolicznościach przyrody podsumować wyniki pracy, wyciągnąć wnioski dotyczące stylu i prędkości jazdy kierowców, podzielić się wrażeniami w języku angielskim, przyswoić słownictwo związane z poruszaniem się po drodze oraz zredagować pisemną relację z tego dnia. Taki niecodzienny sposób przyswajania wiedzy podobał się bez wyjątku wszystkim uczniom, o czym świadczyć mogą opinie:

Karol: - Uważam, że bez policyjnego munduru można, przy miłej zabawie, nauczyć jeździć wolniej. Kiedy kierowcy widzieli naszą chorągiewkę podniesioną w górę, a później dynamicznie opuszczoną, aby przekazać koledze sygnał do mierzenia czasu, niespodziewanie i dziwnie zerkali na swoje prędkościomierze.

Sebastian: - Było ciekawie, miłe towarzystwo. Mieliśmy co mierzyć. Zaobserwowałem, że ludzie w Siemiatyczach boją się mierzenia prędkości. Moją uwagę zwrócili machający do nas kierowcy i bardzo ładna bordowa ciężarówka.

 

Inicjatorką przeprowadzenia takich lekcji była pani Teresa Urbańska, która zaproponował współpracę pozostałym nauczycielom, a ci chętnie się zgodzili na udział w tym projekcie. Mamy nadzieję, że takie lekcje w terenie odbyły się po raz pierwszy, ale nie ostatni.

Mateusz, Marta, Amelka i Gabrysia z IID