accessible

List Rzecznika Praw Dziecka

Szanowni Rodzice, drodzy Uczniowie

          Biura Rzecznika Praw Dziecka przesłało do Dyrektorów Szkół  list z prośbą o przekazanie informacji Rodzicom i Uczniom w którym zawarte są szczegółowe informacje w sprawie całodobowego Dziecięcego Telefonu Zaufania Rzecznika Praw Dziecka i czatu internetowego dedykowanego dzieciom i młodzieży.

          W dobie dotkliwej dla nas wszystkich sytuacji związanej z pandemią koronawirusa stajemy w obliczu pogarszającej się sytuacji ochrony zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. Przez wzgląd na dobro dzieci Rzecznik Praw Dziecka zainicjował przedsięwzięcie, które jest odpowiedzią na potrzeby dzieci i młodzieży zmagających się z kryzysem psychicznym – całodobowy Dziecięcy Telefon Zaufania – 800 12 12 12  jak również poprzez bezpieczny czat internetowy prowadzony na stronie - https://brpd.gov.pl/sos-czat/

Podejmując kontakt za pośrednictwem tych dwóch kanałów komunikacji dziecko może uzyskać natychmiastowe wsparcie, podzielić się swoimi przeżyciami i wspólnie ze wspierającą osobą dorosłą zastanowić się nad rozwiązaniem swoich problemów.

          Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka będzie jest całodobowy, dzwoniący pod numer telefonu zaufania nie ponoszą żadnych kosztów. Także wspomniany wcześniej czat internetowy ma charakter nieodpłatny, nie wymaga również logowania ani instalowania aplikacji. Komunikacja odbywa się na stronie internetowej rzecznika – brpd.gov.pl, a obsługujący czat eksperci są osobami profesjonalnie przygotowanymi do udzielania dzieci i młodzieży takiego wsparcia.

Więcej na ten temat przeczytać można na stronie https://brpd.gov.pl/2020/12/07/startuje-calodobowy-dzieciecy-telefon-zaufania-i-czat-internetowy/